Jan 28, 2016 - 0 Comments - Aceites, Estornell, General, Les Costes, VEA -

L’oli d’oliva de la Fórmula 1 i la Champions

Des de Sarroca de Lleida, i amb un segle d’història, Veà produeix un producte gurmet que ja té el 80%  de les vendes a l’exterior

FA MÉS DE cent anys els avantpas-sats de Gerard Veà van decidir produir el seu propi oli d’oliva a Sarroca de Lleida, un poblet del Segrià d’uns 400 habitants. Des de llavors l’empresa no ha parat de créixer i, amb el Gerard al capdavant, s’ha po-sicionat com una de les marques d’oli gurmet de referèn-cia arreu del món. “El nostre oli se serveix als pilots de Fór-mula 1 a cada cursa del campionat i als equips de futbol a totes les finals de la Lliga de Campions”, explica Veà. Aquest èxit s’ha anat construint de mi-ca en mica: generació rere generació, i a cops d’innovació. “Fa 35 anys vam decidir fer un pas endavant i començar a explorar el mer-cat de l’oli d’oliva ecològic”, explica l’executiu. Llavors era  una aposta inè-dita. A l’Estat encara no existia el Con-sell Regulador d’Agricultura Ecològica (CRAE) i l’homologació dels productes s’havia de fer a través d’empreses priva-des belgues i franceses. Ara el 20% de la producció de Veà ja és ecològica.  Una xifra que, si bé no cobreix la de-manda, preveuen que creixi amb el pas dels anys. “Treballem amb més de 150 petits pro-ductors de la zona i cal anar fent pedagogia”, exposa el directiu.  Fer un oli gurmet ha permès a l’empresa lleidatana diferenci-ar-se de la resta i en-trar a nous països. Fa 30 anys el pare del Gerard va voler tras-passar fronteres i va obrir una importado-ra i distribuïdora ex-clusiva per a l’oli Veà als Estats Units: pri-mer a Chicago i des-prés a San Francisco. “Si es vol entrar en un nou mercat, cal conèi-xer-lo pam a pam”, afirma l’executiu. Un cop van haver-se conso-lidat als Estats Units, van tancar la im-portadora –que generava costos molt elevats– i van confiar la distribució a una gran empresa americana del sector.  “Des de llavors sempre hem venut més fora d’Espanya que a dins”, assegu-ra Veà. Actualment l’empresa lleidatana exporta un 80% de la seva producció a països com els Estats Units, el Canadà, Mèxic, Taiwan, Austràlia i la Gran Bre-tanya. “El consumidor espanyol no en-tén per què un oli val més que un altre”, es queixa Veà. En aquesta línia, des d’aquest mateix any han començat a ex-portar a la Xina, un mercat en què van ir-rompre de manera inesperada. “Ens han demanat quatre contenidors d’oli, però tan sols n’hem pogut enviar un”, lamen-ta l’executiu. “No podem competir en quantitat, però sí en qualitat”, afegeix.  PRECISAMENT, AQUESTA ÉS la filoso-fia de Veà: “Ser en poques prestatgeries, però només a les dels millors establi-ments”, afirma. D’aquesta manera, el seu oli d’oliva arbequina es pot trobar en al-gunes de les botigues més emblemàti-ques del món: des de l’històric centre co-mercial d’alta gamma Harrods de Lon-dres fins a Le Bon Marché, un dels grans magatzems més famosos de París. “Quan arriba l’estiu ja no ens queda oli per ven-dre”, assegura Veà. Un èxit que, segons l’executiu, és fruit de l’esforç i de l’espe-rit d’innovació de l’empresa. De fet, Veà ha creat olis d’oliva fumats –exclusius per al mercat nord-americà– i un pro-ducte pioner al món de la gastronomia: l’oli de cafè, per bé que no el van poder comercialitzar per problemes legals. “La legislació sempre va per darrere de l’em-prenedoria”, es queixa Veà.  Amb un equip de 15 treballadors i una facturació que gairebé arriba al mi-lió i mig d’euros, Veà preveu continuar creixent en qualitat i en els mercats als quals arriba per dur l’oli d’un petit po-ble lleidatà als paladars més exigents de tot el món.—Marc Amat

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR